June 21, 2006

CAKAP-CAKAP BOLA II




Riuh satu stadium
riuh satu dunia
permainan sudah selesai
perburuan tetap belum selesai

bendera sepanduk sampah
bertaburan di pinggir arena
ribuan penonton pulang meninggalkan stadium
yang kalah dan yang menang bertukar jersi dan bola

Aku tidak berjanji untuk datang ke arena itu
walau aku nampak bahagia bersamamu di arena itu
tapi aku tidak berjanji akan datang ke sana

Maafkan aku yang tidak faham bahasa bola
bagai sukarnya memahami dua perasaan
ingin sekali aku masuk ke dalam bola
tidur dan baring di dalamnya

20 comments:

lady said...

salammm..
apa bezanya BOLA dgn DICE..
fizikalnya:
-satu bulat satu empat persegi
-satu ditendang satu dibaling
-satu kna rebut satu tidak
-satu blank satu bertitik2
persamaannya...
keduanya jadi permainan maknusia,
menang,kalah,seri..kna terima!

lady<<-- refree..

Greenmonster roared said...

bahasa bola memang pelik.
tapi bila sudah difahami,
senang dimengerti.

Mulanya timbul benci,
melihat mereka berlari mengejar mimpi yg tak pasti.

Mengejar bola sebiji,
boleh menjadi permusuhan di padang
tetapi kebencian mudah bertukar kepada keseronokan,
apabila jiran sebelah rumah juga tuut sama bersorakkan
kegembiraan dan semua bersatu menyebutkan 'GOAL!!!!'

roar by greenmonster

Deanz said...

lady,
lama tak kelihatan...tetiba muncul musim WC..probnya peminat yg fanatik tak leh terima kekalahan..

GM,
kerana bola ..one world, one word...'GOaaaaaaaaLLL !!!'

Masy said...

Aku tidak berjanji untuk datang ke arena itu
walau aku nampak bahagia bersamamu di arena itu
tapi aku tidak berjanji akan datang ke sana


...errmm...

Deanz said...

masy,
...menimbulkan persoalan atau s'thing wrong some where?

Masy said...

deanz,
menimbulkan persoalan, tp dlm masa yg sama - ia menjawab segala persoalan.

mission accomplished!

Deanz said...

Masy,
Apa yg accomplished? team Brazil pun tak berani cakap misi depa dah accomplished!

ayu_mkay said...

salam deanz... bola tu bulatkan jd saper jer leh menang & kalah.. dan yg pasti penonton dah tentu tak puas ati (klu kalah ler.. hehehe).
suka u nyer back song... leh lentokkk..
(blog hope dr mamamanja79)

Deanz said...

Ayu..
txs melawat..worl cup fever.. :D

lagu 'seroja' by amy search..

Anonymous said...

merapik je ko ni

arianna adrizal said...

aduh, bola!

Greenmonster roared said...

Deanz,

world cup, bola...bola juga.
jgn sampai tak lalu tangan blogging pada teman-teman yg sentiasa menantikan kiriman dan ulasan tuan.

Deanz said...

Anon,
Aku angau bola la...

Arianna,
fever....ferverrr !!

GM,
tak lupa bang..masa agak suntuk .. :D

h.azali said...

deanz///aku nk pasword account blogspot ko bleh? muahahaha
password pleaseeeee....

Deanz said...

ZALI,
hang tersilap 'pintu' nih...mesti log in tak betul ni.. :D

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

Anonymous said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonymous said...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

Anonymous said...

What a great site Cheap dental plans mcardle&aposs Vegas craps for accutane prices

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. gmac car loan conference calling amateur fucking Rhinoplasty uk Marketingbody hair removal hair remover hair Lockerroom sex sony vaio pcg c1mhp hard drive Gund paintball Ppc cement Biblia ppc 2006 boards crv honda running Effexor first week side effects patents adware removal Pet&aposs same exact medications Pc projector comparisons Template fitness accident report forms online hp unix training