July 04, 2016

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Minal aidil wal faidzin…



.

Ramadan bulan ibadah akan meninggal  kita semua, Syawal bakal menjelma. Seluruh umat Islam bakal merayakannya dengan penuh rasa syukur.

Tidak kira apa status, tidak kira tua atau muda, tidak kira sehat atau sakit, kaya atau papa kedana. Buang yang keruh ambil yang jernih.

Kita manusia biasa, apa yang kita lalui pasti selalu dibuntuti oleh emosi dan nafsu. Tiada pemberian yang terindah selain kata maaf. Tiada perbuatan yang termulia selain memaafkan. Semoga semangat berhari raya kali ini akan membawa satu kekuatan dan inspirasi kepada kita di masa akan datang .

Marilah kita sama-sama melapangkan dada membuka pintu maaf atas segala kesalahan dan kekhilafan.  Kedewasaan bukan bererti hidup tanpa kesalahan.

Dengan segala kerendahan hati. Mohon maaf atas segala keterlanjuran andai ada yang terlepas kata, tersalah tulis, tersalah terjah, terlalu bias atau apa sahaja yang boleh menghiris hati dan perasaan.  Begitu juga saya  menerima permohanan maaf dari kalian semua dengan redha atas apa yg telah berlaku…insyAllah.


Selamat Hari Raya Aidilfitri,  Minal aidil wal faidzin…


.

No comments: