October 05, 2007

RAYA DATANG LAGI

Salam Aidilfitri,

Bulan Syawal akan menjelang lagi, Bulan dimana umat Islam seluruh dunia menyambut kemenangan setelah berpuasa sebulan di bulan Ramadhan. Bulan di mana tradisi saling kunjung mengunjung kerumah sanak saudara dan rakan taulan sambil bermaaf-maafan di antara satu sama lain. Buang yang keruh ambil yang jernih.



Saling bermaaf berusaha memperbaiki hati dan jiwa kita supaya berperibadi mulia berjiwa luhur...disisi Tuhan. Tidak kira pandai atau bodoh, tidak kira miskin atau kaya, tidak kira tua atau muda, tidak kira sehat atau sakit, tidak kira kaya atau papa kedana...yang baik akhirnya diri kita juga.

Semoga semangat berhari raya kali ini akan membawa semacam satu kekuatan dan inspirasi kepada kita di masa akan datang di sepanjang hayat!

Selamat Hari Raya Aidilfitri, mohon maaf atas segala keterlanjuran...

11 comments:

wan said...

Salam Deanz,

Selamat Hari Raya Aidilfitri utk awak sekeluarga juga.

Maaf jika ada salah silap disengajakan @ tidak.

Berhati2 di jalanraya.

Noushy Syah said...

Salam lebaran,

...tangan dihulur maaf dipinta,tangan jugak dihulur menunggu tuit raya!! hehhehe..

Selamat hariraya!

Masy said...

salam lebaran utk encik semut sekeluarga.

Deanz said...

Wan,
txs..selamat beraya juga..banyak ke salah ko kat aku? heeee...

Noush,
..tangan disambut maaf diterima, nak duit raya kena ler datang berayerr...

Masy,
Koloni semut juga memohon maaf sempena lebaran ni..

AFRAR YUNUS said...

salam sdra
selamat menyambut eid mubarakh. maaf zahir batin.
dpd: afrar dan keluarga

Deanz said...

afrar,

selamat hari raya juga..

txs drop..

Greenmonster said...

deanz,

segulung maaf saya kirimkan jiaka ada kesilapan yg pernah aku lakukan didalam perbualan dan tulisan.

Deanz said...

GM,
selamat hari raya, sama_sama>>>mohon maaf juga klu ada yg terdetik di hati...

lady said...

salamm rayer gak en deanzzz....
dah abis sesi open haus ker..
jaga perut ek..hehe

Deanz said...

lady,
selamat hari raya di hari raya yang ke 21..sesi open house masih meriah tak larat nak memenuhi undangan.. :D

Blackcat said...

deanz,
greeny buka blog baru sebab nak jinak dgn bahasa melayu, silalah masuk.