July 19, 2006

SARUMAN YAHUDI

Salam Sejahtera,

Konflik di Wilayah Palestine tegang hari ini selepas Komander Israel berkata, serangan enam hari yang telah membunuh sekurang-kurangnya 180 orang awam oleh tentera 'saruman' Israel itu boleh berterusan beberapa minggu atau bulan.

Rejim Yahudi yang bertindak ganas tanpa bantahan sekutu-sekutu kuasa besar lain, juga dengan angkuh menolak sebarang usaha mencari penyelesaian. Apa yang berlaku dalam mesyuarat Majlis Keselamatan PBB cukup mendukacitakan. Pada mulanya, Majlis Keselamatan mengadakan mesyuarat tergempar bagi membincangkan isu Lebanon sebelum bertindak menangguhkannya. Penangguhan ini hanya memberi ruang kepada Saruman Israel bertindak bagai beruk hilang akal dan menjadi lebih parah apabila AS sekali lagi mengunakan kuasa VETOnya!


PBB kelihatan seperti pelacur kelas mewah kepada Amerika yang dipimpin oleh seorang Presiden Negara paling kejam dalam sejarah dunia abad ini yang menjadikan Pembunuh Sabra & Shatila sebagai anak angkat paling berkuasa melalui tentera sarumannya melanggar Palestine.

Seperti biasa Media Barat tidak melapurkan keganasan Saruman Israel ini yang disokong sepenuhnya oleh Bush malahan Si Bangsat ini menganggap apa yg berlaku di Asia Barat sebagai 'the shit' sambil mengunyah roti semasa makan tengahari di St. Petersburg!

Mungkin sesetengah daripada kita menganggap apa yg berlaku di wilayah Palestine tidak sesensasi perkembangan majlis pertunangan @ pernikahan Datuk K dan Datin Siti (bakal) ~semoga berbahagia, tapi...

Sayugia aku ingin mengingatkan bahawasanya maruah Rejim Saruman Yahudi ini hanya setaraf dengan telapak kaki ku dan mungkin juga telapak kaki anda!

Sekian.

17 comments:

Masy said...

aku ingin mengingatkan bahawasanya maruah Rejim Saruman Yahudi ini hanya setaraf dengan telapak kaki ku dan mungkin juga telapak kaki anda!

bg sy, rejim Yahudi langsung tak bermaruah.

syed syahrul zarizi said...

Sampai bila kan? Negara islam pun masing-masing diam. Sedih2.

AbGJaS said...

Salam Deanz,

Rentetan itu, Mr.Bush kata, masalah Palestine akan selesai jika 'root cause'nya di selesaikan i.e pejuang Hizbullah dihapuskan.

Lucukan? Tun.Dr.M juga pernah kata, masalah Palestine akan selesai jika 'root cause' nya diselesaikan i.e Rejim Israel keluar dari bumi Palestine.

Saya sangka apabila 'root cause' dikenalpasti, masalah akan selesai. Rupanya 'root cause' pulak yg berbeza.

Tapi saya berpegang kpd janji Allah bahawa Allah tidak merobah nasib sesuatu bangsa melainkan mereka merobahnya sendiri.

Mungkin saya skeptikal sedikit, sedangkan Fatah dan Hizbullah sendiri tak pernah berdamai...

AbGJaS said...

PEMBETULAN:
Hizbullah sepatutnya ditulis Hammas.

noorlara said...

Deanz

nak heran apa lelebih kat Malaysia ni, isu murtadpun akhbar baut sepi je nikan pula hal Palestine, lainle berita pertunangan Siti Norhaliza yg memualkan tu depa bleh buat duit, sebab 2 org tebusan ramai lagi nyawa bakal diragut, kita hanya bisa berdoa

Deanz said...

Masy,
sama juga spt shit..hanya barang buangan..

syed,
txs drop..resolusi mereka di tolak mentah oleh VETO.

*bancian dah ok? aku nak tengok gak lapuran.. :D


Abgjas,
Persengketaan mereka hanya menguntungkan puak penceroboh sekaligus pembekal senjata dan gadainnya nyawa rakyat palestine.

Noor,
Depa takut dituduh tak buat kerja, tu pasal senyap jer..

'Hiburan terkini, berita sensasi' CT & Dk .

Greenmonster roared said...

yang paling menyedihkan, mengapa kanak-kanak dan wanita yg lemah dijadikan mangsa?

kekejaman harus dihapuskan agar kanak-kanak, wanita dan orang tua yang tidak berdaya tidak dijadikan bahan kemarahan.

Anonymous said...

hahahaha nak gelak ngan manusia2 yg masih tak sedar diri...

sehingga saat ini aku masih menerima email2 'sampah' yg tak abis2 dok cakap datok k camni, datok k camtu.. (kalo pun ct nak kawin ngan datok k tu, takde kena-mengena ngan kita, macamlah jodoh tu ditangan kita... bosan arrrr)

anak2 dan warga palestin dah lama merana, sekarang giliran anak2 & warga lubnan..

negara islam indonesia dah ditimpa bencana kerana membenarkan maksiat berleluasa...

tak lama lagi sampai lah kat malaysia ni... teguran & cakap2 ulamak & mufti dah tak diendahkan... maksiat semakin menjadi2... kalo tsunami tak sampai kat malaysia ni, tak mustahil gempa bumi atau puting beliung yg melanda...

malaysia kan aman makmur... masyarakat majmuk... kebebasan agama, hingga membiarkan anak2 muslim, melupakan agama mereka...

alahai sedara seislamku!

Deanz said...

GM,
itu taktik zionist. mereka sebenarnya pengecut! pada mereka cara itu akan melemahkan tentera hamas. berperang secara terbuka belum tentu mereka bole menang.

Anon,

betul..depa kawin tak de kena mengena dgn kita & jodoh di tangan Tuhan,semoga mereka berbahagia. tapi macam org sebelah rumah pasang kuat2 sampai kita nak tido pun tak boleh. radio mmg radio dia tp telinga kita yg bingit .. :D

Apapun rejim zionist yg merempat tak tau malu merampas tanah orang mmg sewajarnya ditentang dgn apa cara sekalipun..

Dengar khabrnya isu murtad akan jadi top rank perbincangan semasa..kita tunggu..

arianna adrizal said...

bila manusia hilang kemanusiaan..

Deanz said...

Arianna,
bila kebinatangan menguasai fikiran..

wan said...

Sedih sebab:

1) US guna kuasa veto dlm PBB. Terbukti PBB 'pelacur' spt yang awak labelkan. Why not bubarkan aja PBB tu. 'Coffee' pun tak sedap lagi .. buang aja semua.

2) N/Islam byk pertubuhan. Semua senyap n takde pakatan utk at least usul something. Semua negara Islam boleh boikot US dr segi perdagangan ke hape ke, N/Islam cukup kuat n ramai sebenarnya tapi semuanya mcm tikus. Kecut! Negara2 Arab bisu..

3) Kesian tengok gambar budak2 kecik hancur.. kepala sana kaki sini..

Deanz said...

Wan,
'coffee' dah ada calon pengganti..harap2 lebih kaw kali ni..

Tun M dulu pernah mencadangkan negara2 Islam membina block perdagangannya sendiri tanpa bergantung pada kuasa2 besar..moga menjadi satu kenyataan.

txs atas komen..

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

Anonymous said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Anonymous said...

I like it! Good job. Go on.
»

Anonymous said...

best regards, nice info »