May 11, 2007

JELAK !

Kali ini aku menulis dengan penuh emosi... confuse gundah gulana. Orang kalau dah tak ada idea macam tu lah perangai, busuk! Buta mata, buta hati buta minda dari kebenaran yang sangat jauh walau sebenarnya boleh di capai dengan sejengkal jari hantu. Huh!

Sakit hati aku memandangkan perangai sesetengah manusia yang bertakhta, yang kehidupan mereka pernah bertembung dengan kehidupan aku. Aku teramat jelak dengan sikap bodoh sombong, berlagak yang melampau, keangkuhan yang terserlah sesetengah manusia yang aku kenali.


Carilah cermin atau belilah sendiri, ada yang murah, ada yang mahal, ada yang kecil, ada yang seukur tubuh, ada yang berbingkai, ada yg tidak. Belajarlah cermin diri. Tetapi aku tak fikir ada cermin yang boleh mereflekkan atau mempamerkan kebodohan keangkuhan dan penipuan diri yang memang hipokrit! Hempas saja kepala ke cermin biar pecah bersama serakan kaca lagi bagus. Lagi aman kita dibuatnya.

Hidup biar sedap...

10 comments:

Masy said...

salam..
waaa marah betul ni.

Deanz said...

masy..
tak lah..mcam biasa jer..tak bernafsu punn..

wan said...

sabar.. sabar..

Deanz said...

Wan,
saja luah perasaan..tak salah kannn.. :D

zalisa maz said...

pasai apa marah sangat ni? marahkan saya? sabau2. hehehe

Deanz said...

Zal..
marah le...tak de pun senaskhah buku free... takkan kawan2 pun kena beli kott... :D

AbGJaS said...

Salam Deanz,
Sedikit sekali yg melihat cermin utk mencari2 kekurangan diri melainkan kehebatan jua.

Hmm..hensem juga aku ini...

Deanz said...

abgjas,
betul tu..kita jarang melihat kekurangan sbg satu kelebihan..

aku tak hensem tapi ada kelebihan.. :D

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇

紅燒魚takesi said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社