March 23, 2005

17A

PM bangga Amalina capai 17A dalam SPM

PUTRAJAYA 9 Mac
Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bangga dengan kejayaan Nur Amalina Che Bakri yang mencipta rekod dengan memperoleh 17A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

``Saya gembira dan bangga dengan kejayaan Amalina. Ini satu bukti kepada pelajar-pelajar lain bahawa jika mereka berusaha gigih, mereka boleh mencapai kejayaan bukan sahaja setakat cemerlang, malah gemilang dan terbilang,'' katanya.

Beliau mengulas kejayaan Amalina, pelajar Sekolah Menengah Ulu Tiram di Johor Baharu yang diumumkan hari ini sebagai pelajar terbaik SPM 2004.

Menteri Pelajaran, Datuk Hishammuddin Tun Hussein membuat pengumuman keputusan SPM di sekolah Amalina. Perdana Menteri berharap Amalina akan dapat mengekalkan prestasi cemerlang itu dan terus mencapai kejayaan dalam bidang yang akan diteruskannya.

Bercakap kepada pengarang media di pejabatnya di sini, Abdullah berharap Amalina akan dapat menyambung pelajarannya di universiti terkemuka di luar negeri.



Kedai mamak tahun 2020..ada berani?


' Result SPM tu dah lama la... tak payah la nak bangkit isu tuh!'

'Mamak teh tarik dua! Roti canai pun dua!'

'Itu bukan isunya kawan...tapi cuba hang tengok , rata-rata semua negeri mencapai keputusan lebih baik dari tahun lepas'

'Ye la zaman sekarang banyak kemudahan pendidikan, maka tak hairanlah budak-budak tu boleh score keputusan cemerlang. Bukan macam zaman orang tua kita dulu, dah la kemudahan kurang, pendedahan tak de, kesedaran apa lagi...langsung tak de. Hari-hari balik sekolah terus masuk kebun, turun sawah, pancing ikan....Jauh beza dengan zaman sekarang la...'

'Apa pun kita patut berbangga la...rata-rata orang kita ramai yg juga resultnya cemerlang'

'Tapi aku ada pendapat aku sendiri la...'

'Haa apa dia tu?'

'Hang tau tak, tahun lepas berapa banyak kes soalan bocor? Lepas tu Jabatan Pendidikan lak bagi berbagai alasan. Aku rasa ni la sebab ramai yg cemerlang SPM...hehehehe....'

'Banyak la ko punya bocor! Ikut sesedap rasa jer ko cakap!' Tau Menteri Pendidikan bersepai roti canai dlm mulut ko tu kena penampar dia tau..'

'Hehehehe..tak de la, ini pendapat aku jer. Tak pun memang soalan tahun lepas senang kooott'

'Isyy !! Hang ni cepat makan la, dah lambat ni..merepek jer!'

'o.k la.....'

7 comments:

penjejak minda said...

Memang soklan bocor pun... Mase aku SPM tahun 1997 dulu cikgu aku ade bagi soklan spot. Ingatkan bentuk lebih kurang sama la tapi bukan setakat bentuk soklan dia memang sebiji mcm cikgu aku beri. kalau korang tak caye korang gi dok sekolah sains ke MRSM ke.. Mesti diaorang bagi nye. Sebab nak jaga standard sekolah. Aku dulu Alam Shah KL. So aku tahu lah nape budak2 SBP memang cemerlang. Sebab aku pun dulu dapat aggregat 6.

Deanz said...

keh..keh..tu la pasal. Kalau macam tu aku ada bukti la....anyway congrate for SPM 1997.

www.AlidSorento.com said...

Untungnya hang Penjejakminda, masa aku dulu (1985) tak ada pulak dapat yang cam tu, tapi aku score jugak he he he...

penjejak minda said...

mekacih deanz. bukanlah aku nak buka rahsia..tapi memang mcm tu lah. nasib kot soklan same. bukannye suma subjek. masakan SBP sentiasa cemerlang je. betul tak..? masa zaman alid aku tak leh ckp ape2 lah. sbb zaman tu mce lagi bukannye spm. aku pun rase aku bukannye pandai sangat. kalau tak, takkan baru skang aku grad. ekekeke baru grad ni. tak sampai 2 minggu pun lagi...ahaks...

Deanz said...

LId Penjejak Minda ni, ada restoran terapung ikan bakar kat Umbai..jom kita serbu joommm...(sambil kenyit mata)..

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! »

Anonymous said...

Best regards from NY! »