March 16, 2005

Blind Date di Congkak

March 13, 2005. 0830 a.m

Hari yang dirancangkan oleh SIM untuk program FDay di Congkak tiba saat dan waktunya. Para peserta Treasure Hunt yg kebannyakannya pro mula berkumpul di Plaza Tol Bt.9, Cheras. Ketibaan peserta disambut dengan senyum manis oleh orang kuat SIM uncle Soekre.

Dengan riak muka tertanya-tanya dan teragak-agak, maklum la bukan dia kenal semua ahli SIM cuba mengukir senyum pada setiap kereta yg memperlahankan kenderaan selepas membayar tol. (boleh claim ke? resit aku simpan lagi).

Taklimat ringkas disampaikan oleh ALID yang ala-ala Karam Sigh Walia dibantu oleh BAWAL & MAK AJI mengedarkan soalan bocor Treasure Hunt. ( apa ni ALID soalan tak ada Tulip & KM ke? mana aci macam ni...hehehehe ). Sementara NEO yg bertindak sebagai cameraman tak bertauliah sibuk mengusung Vidcam kehulu kehilir...hehehehe..

Selesai taklimat satu persatu peserta dilepaskan (macam F1 pulak) memecut laju ke Congkak berbekalkan soalan treasure yg mudah dibaca tapi sukar dijawab (bagi yg bertaraf amatur la...)

Sepanjang perjalanan ke Congkak peserta tercangak-cangak mencari jawapan. Yang peliknya aku tak jumpa lak dgn peserta lain sepanjang perjalanan ke Congkak. Depa dapat soalan bocor ke ALID?






09.32 a.m
Aku sampai di Ecotouria Resort dengan bangganya kerana aku rasa boleh menang! Disambut dengan senyum menggoda INAMANJA sambil perli aku badannya gatal-gatal kena gigit semut. Apa kes tanya dgn aku? tanya la semut api, diiringi gelak tawa AHMADS dan siapa tah wanita di sebelah dia tuh. Tak sempat lak nak berkenalan, maklum la aku ni pemalu sikit...


10.15 a.m
Sessi Blind Date besar-besaran bermula apabila orang kuat SIM memperkenalkan mereka yg selama ini berselindung disebalik nickname tetapi rasanya tak semua disebut (?).


10.30 a.m
The Big Bayan & Shannel memulakan upacara sukaneka FDay yg mana program menjurus kepada merapatkan silaturrahim antara ahli SIM. Tercungap-cungap juga aku tengok ANIZA, LYN, IRA, SARA, AZIEZAH, AZK, HASHIM, JAWAMUAR, RAZZA, BANJAROCK, KUBUR, SEJUK, ZELL, PANDORA dan lain-lain. Sekadar menyebut beberapa nama. Nama yg tak tertulis atau tersilap tulis, bagi tau aku nanti aku tulis balik.. hehehe..

Maklum le tak semua stick nama ...macam aku jugak sampai dua kali INAMANJA tulis nama aku & suruh stick di baju (syyy...! sebenarnya aku saja buang sebab tak mau dikenali sangat, maklum le aku bukannya glamour sangat, sorry aaa UNCLE! gua tabik sama lu)

Tahniah juga kepada pasukan JPA3 yg sporting & friendly dengan ular-ularnya yg dah hilang taring. Lain kali boleh jemput lagi!

Untuk perjalanan program sukaneka seterusnya korang rujuk sendiri di aturcara yg diedarkan hari tu. Aku tak larat nak tulis banyak-banyak...





12.30 p.m
acara yg dinanti-nanti oleh SIM, acara makan-makan sambil memaintainkan perut yg memang sedia boroi! Except me!


13.15 p.m ~ 14.30 p.m
Berehat & bersantai sambil mandi manda di Sg. Congkak...siap ada yg terjun tiruk lagi mengalahkan bebudak havocnya. Haru betul budak nama BANJAROCK & KUBUR tuh!


14.30 p.m
Acara yg berbaki diteruskan untuk sukaneka kanak-kanak walau ramai yg dah kepenatan dgn memasing buat muka seposen namun tetap diteruskan. Betul kata AZK " Ingatkan orang tua jer menipu (dalam acara sukaneka) rupa-rupanya bebudak pun pandai menipu gak!" Hehehe...maklum le budak, bukan menipu tapi tak berapa faham arahan. Tapi aku musykil sikit, pasal acara bebudak tu tak de hadiah? Sian depa makan tepung! Sorry aaa UNCLE sekadar bertanya.










15.00 p.m
Acara penyampain hadiah dilangsungkan dgn deretan hadiah yg memenuhi meja perlu segera diagihkan. Biasa la yg menang dapat hadiah. Macam aku la, tempat ke-5 acara Treasure Hunt. Buat susah-susah jer bagi hadiah kat aku! Hehehe...

Jangan putus asa pada yg kalah, cuba lagi di FDay SIM tahun 2020 nanti. Aku rasa-rasanya boleh menang acara tuh tapi aku saja bagi laluan kat depa takut nampak sangat aku ni Pro. Kwank! kwank! kwank...!




15.30 p.m
Acara perpisahan yg mengharukan ahli SIM yang turut serta terutama perpisahan dengan ular tu sebab aku tak sempat nak buli dia...lain kali kita jumpa lagi yek ular !




Aku rasa penat gila ba...bas hari tu, dalam tak sedar, pejam celik pejam celik aku dah sampai rumah. Aku pun tak tau macamana aku drive, nasib baik aku tak terxcident...syukur Alhamdulillah.

Penat giler ko hari tu...Fuhh!! tobat aku joint lagi lepas ni........zzzzzzzzzzz !


~*~


'Woi! Deanz u tido ke buat kerja kat belakang tu? Dah siap ke kerja yg i bagi tadi?'

'Opps ! Sorry Boss... nak touch-up sikit lagi ni..kejap lagi i bagi..'

Tengok UNCLE, Boss aku dah marah. Korang punya pasal la ni...Hehehe...! SIM tahniah untk korang semua! Hep ! Hep! Horeeeeey !!



No comments: