March 31, 2005

Virus!


Salam sejahtera buat sahabat-sahabat SIM, GJ, LG, rakan-rakan blogger & kawan-kawan yang sewaktu dengannya...

Aku kekeringan idea..TIDAK! Seminggu aku tak update blog ni lantaran pc aku di sampuk virus. Janggal! cukup janggal seminggu tanpa Internet!

Internet telah menarik perhatian ramai. Ramai pemilik komputer di negara ini tidak lagi berfikir dua kali untuk mendapatkan akses ke Internet tidak kira di pejabat ataupun di rumah. Pengguna Internet di Malaysia sudah tidak menjadi isu. Malah pihak kerajaan ingin meluaskan lagi penggunaaannya. Ramai dari menteri kita telah melancarkan tapak web agensi ataupun swasta. Lebih daripada 100,000 orang penduduk di Malaysia telahpun menggunakan Internet untuk pelbagai perkara dan ramai lagi yang akan menggunakannya.





Satu ketika dulu, kemudahan internet disalah-sangkakan sebagai saluran yang memanfaatkan mereka yang berakhlak negetif dan bermoral rendah .Tidak dinafikan bahan negatif boleh didapati melalui Internet. Akan tetapi, Internet lebih banyak digunakan untuk perkara-perkara positif terutama bagi mendapatkan pendidikan dan pengetahuan. Aku fikir SIM sedang mengorak langkah ke arah itu...

okey babai.....sekian kuliah 'dendam kebah virus' petang ni..tq.

No comments: