April 12, 2005

Mood.

Salam...

Mood pagi biasanya akan mempengaruhi emosi kita sepanjang hari, memang ada kebenarannya ungkapan ini. Salah satu punca ketidakseimbangan emosi berlaku adalah kerana keadaan ini...


Lokasi: suasana pagi di salah satu bandar popular di Lembah Klang-11/04/2005 07:47 AM

Di Kuala Lumpur (Darul Kesesakan) ini kesesakan adalah menjadi trade mark kepada penghuni dan pengguna jalanrayanya. Apa boleh buat inilah harga sebuah kemajuan yg perlu di'bayar'.

Impak dari sini berbagai masalah emosi, stress, mental problem dan berbagai masalah jiwa mula menanahi masyarakat kota! Sebagai orang yang beremosi saat itu kita tidak mampu berpikir secara rasional. Padahal dalam keadaan normal kita akan berpikir kembali dan merasa aneh, kenapa kelmarin kita terlalu sebegitu emosinya hingga sanggup mengeluarkan kata-kata dan sikap yang begitu menyakitkan (?).



Kita sendiri sering merasa sedih setelah melukai hati orang lain terutama orang-orang yang kita sayang hanya karena keinginan sesaat untuk mengeluarkan emosi bagi hal-hal yang tidak terlalu penting! Bak kata orang 'nasi telah menjadi bubur'.


Sukar untuk diubah lagi. Just learn from yesterday to do a better tomorrow & Stop saying bullshit !!....Sekian, Gua blah dulu !






2 comments:

ct said...

Yup! Sudah terantuk baru nak tengadah. Tak guna dikesali orang yang telah pergi seandainya dulu tidak menghargai...

Deanz said...

jgn emosi sangat ct...yang lalu jadikan sejarah..:)