December 05, 2005

MARI BERPANTUN

Salam Sejahtera,


txs alot from far far away. "Mission dah complete" dia kata .Jenuh nak bagi makan makhluk ni... :D

Dari hulu ke Gunung Daik
Berhenti sekejap ke Pulau Pisang
Budi Baik di balas baik
Dalam hati di kenang orang.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kampung Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Hancur badan di kandung dadah
Negara yang baik bersepai juga...


Jed, aku tak pandai berpantun la..o.k tak?


14 comments:

Masy said...

eheehh..
*dgn gaya manja2 buah*
abg deanz...abg deanz takmo kan koala tu??abg deanz kan x menat mende2 tu..pekata kasik kat adek comeyy ni..bule?? *kenyit2 mata sket*

ehehehhehehe..

Deanz said...

Masy,
Buleh..buleh sangat...
mai la datang collcet kita tukar dgn kancil..deal?

wan said...

sorong papan tarik papan
buah keranji dalam perahu
suruh makan saya tanak makan
bagi koala tu, saya mahu!

Deanz said...

txs ZaharahM... aku add sekali erk..


gunung daik ke pulau pisang
naik sampan terbelah karang
budak baik dikenang orang
budak jahat lagi dikenang

amacam??

lady said...

salammm...
alahaiii....
sorong papan tarik papan
last2 papan tu tercabut!
tunggang langgang sumer...erkss..

~he's look so cute..(feeding free maa)

Deanz said...

k.wan,
Makan nasi di tengah pulau
Main bola bersama menteri
Tak nak makan sendiri lapau
nak koala? very very sori...

ZaharahM,
Budak jahat kena penjara
budak baik kena dera
hidup jangan buat angkara
nanti aku sumpah jadi koala.

Deanz said...

Lady,
Dari Ausie outing sakan
Anak koala makan ikan
Saya serik koala tak nak makan
dia nak awak suapkan...

adeehai...

ChikaDior said...

APA??! publish pic baru? rasanya...... deanz patot jadi editor majalah PEREMPUAN atau WANITA ekekeke...

Noushy Syah said...

abg deaz...listen,
sorong papan tarik papan,
Buah keranji atas perahu,
Suh makan abg deanz makan..
Suh gosok gigi abg deanz tak mau!!!

Tu yang busyuk tuh...ehehhehhee..

Deanz said...

Dior,
Saya rasa editor untuk syesyen tv Al-Jazeera lebih sesuai. Kalau majalah wanita takut ramai yg nak tukar jantinan lak... :D

Noush,
Anak itik berenag-renang
lain kali jgn tarik papan...

har..har...har..

kari said...

gambo giraffe mana?hohoooo

Deanz said...

pic giraffe ada, tapi tak nampak kepala..leher jinjang.. :D

zalisa said...

perut lapau encik deanz berang,
jom kita pi makan makan pisang,
buat baik pasti kukenang,
buat jahat bye2lah bang!

pantun tercanggih di abad ini!

Deanz said...

Zal,
Lain dulang lain kakinya
lain orang lain hatinya...

chewaaah...