January 28, 2006

JAN 28

Does your name begin with: K?

You are secretive, self-contained, and shy. You are very sexy, sensual, and passionate, but you do not let on to this. Only in intimate privacy will this part of your nature reveal itself. When it gets down to the nitty-gritty, you are an expert. You know all the little tricks of the trade, can play any role or any game, and take your love life very seriously. You don't fool around. You have the patience to wait for the right person to come along. You are very generous, giving, often selfless. You are kind-natured sweet, which is found to be attractive by many. You are a good friend.

Kelahiran Muharram
Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan yang sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan baik,dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam selamat.

Kelahiran JANUARI...
Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik. Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik. Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan. Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur. Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam. Pandai mengambil hati orang lain. Pendiam kecuali telah dirangsang. Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi. Mudah mendisiplinkan diri sendiri. Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema. Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya. Cukup sayang pada kanak-kanak. Suka duduk di rumah. Setia pada segala-galanya. Perlu belajar kemahiran bersosial.



Tanggal Satu~zodiak versi India...
MAKARA (15 January - 13 February)
Kalau melakukan kerja, Anda akan lupa segala nya, maklumlah dalam horoskop India, Makara bererti usaha dan memang anda jenis mahkluk yang suka berusaha dan bekerja keras walau tanpa hasil yang jelas. Tapi yang pentingnya usaha dulu lebih baik dari tewas sebelum berusaha. Dalam keadaan yang lain anda seorang penghayal kelas berat!

AQUARIUS
Ciri orang yang berbintang Aquarius adalah :Memiliki jiwa besar, suka bergaul dimasyarakat, belas kasihan tidak menaruh rasa dendam, bersifat sosial, mengabdi kpd masyarakat, cinta kepada saudara dan keluarga, tidak suka nyeleweng, mencintai damai, dapat menasehati orang lain, kreatif dlm mencari idea-idea yg baru. Suka akan ketenangan untuk mencari ilham dan inspirasi. Sehubungan dengan karya yg akan dilaksanakan. Bersifat sopan santun dan dan tidak egois.

Wassalam.

~ dipetik dari beberapa sumber.

`SELAMAT TAHUN BARU HIJRAH - 1427`

6 comments:

Masy said...

Salam Deanz..
satu persamaan:januari!
pasni leh tilikkan utk i plak ek? ;)

Semut Api said...

Masy,
persamaan (?) ..bulan jer yang lain tak..

Boleh..nnt i tilikkan dalam air toilet bowl bole? :D

shafarina said...

aik ada india punya zodiak jugak ker? lawan tokey nih! :P

cukup sayang pada kanak-kanak

bapa mithali..

Semut Api said...

Wan,
SRK bagi kat aku zodiak versi India.hehehe... Bila la aku nak dapat anugerah 'bapa mithali' tu?...fuhhh!! lihatlah dunia... :D

Masy said...

ada anak sok jadiklaa bapak mithali :D

Semut Api said...

Wan & Masy,
Masyarakat kita bias pada kaum lelaki..ada ke anugerah bapa mithali? tak pernah dengar punnn...