April 29, 2005

Renungan


Salam...

Kita selalunya memikirkan apa yang terbaik untuk kaki kita. Sanggup membeli kasut termahal dari jenama terkenal dengan fesyen terkini. Kita sanggup berhabis wang ringgit semata-mata utk menggayakan kasut termahal yg diimport dari luar negara.


kukukakikukukakikukukakikukuka..........


Dari segi posisi pemakaian kasut hanya terletak nun di hujung fizikal kita, di hujung kaki yg terletak di posisi paling rendah dan terpalit dengan berbagai kotoran dan najis!


Tidak dinafikan kepentingan untuk melindungi kaki kita dari sebarang kecederaan dan pemakaian kasut juga memudahkan pergerakan kita...tetapi pernahkah kita memikirkan (?) apa yang terbaik untuk kepala kita? Kepala kita yg terletak diposisi paling atas dan salah satu anggota tubuh yg cukup kita muliakan dan tidak sewenang-wenangnya kita merendahkan kecuali dalam sujud ketika dalam sembahyang.

kasut murah jer....


Berapa ramai di antara kita sanggup berbelanja lebih semata-mata untuk membeli bahan bacaan utk pengisian kepala kita? Membaca adalah proses interaksi antara penulis dengan pembaca yang menggunakan pengetahuan awalnya untuk memahami informasi baru dari penulis. tetapi harus diingat pemilihan kualiti bahan bacaan juga penting. Bukan main belasah jer..asal baca sudah !! Apa raa...!! Dah kering idea la..o.k semoga anda semua mendapat manfaat dari bacaan anda...Chau dulu...



mana satu kepala aku..(?)..

5 comments:

Anonymous said...

deanz... shoping kat ner tu? ita nak gak arrr tukar "paler ita".....

Semut Api said...

Buleh..tukar le kepala Prince Diana ke... Shopping kat Ampang Park ..sebelah Maybank...kekekeke..

Semut Api said...

tak la Amy..tapi memang minat 'berbuku'....

Anonymous said...

Very nice site! »

Anonymous said...

Best regards from NY! »