July 25, 2013

Sazzy nafi...(?)

Sazzy Falak dihentam peminat gara-gara sokong Alvivi
Sazzy nafi...(?)
 

Gara-gara berkongsi sebuah rencana yang ditulis oleh seorang penulis blog di laman sosial Facebook miliknya mengundang padah apabila pengacara dan pelakon jelita Sazzy Falak dihentam teruk oleh pengguna Facebook lain. 

Menurut laporan Malaysian Digest, Sazzy telah dikritik kerana dikatakan tidak memahami konteks perilaku yang terjadi di negara yang berbilang kaum dan masyarakat serta dilihat seakan-akan menyebelahi pasangan blog seks, Alvin Tan dan Vivian Lee. 

Alvin dan Vivian yang turut dikenali sebagai Alvivi telah menimbulkan kemarahan orang ramai apabila mereka memuat naik sekeping gambar berbuka puasa dengan Bak Kut The (makanan berasaskan sup herba dan khinzir).
Sebelum ini Alvivi turut menjadi perhatian ramai apabila menyiarkan gambar dan video aksi seks mereka di blog. 

Walaubagaimanapun pengacara berusia 32 tahun ini menafikan dirinya telah berkongsi rencana tersebut di laman Facebook. 

"Saya tak tulis apa-apa di Facebook saya. Saya tak share apa-apa pun. Saya memang jarang buka Facebook, selalunya ia dikemaskinikan oleh admin saya. Saya rasa ada orang yang terkongsi dan menggunakan akaun saya. 

"Sejujurnya saya tidak tahu sangat mengenai isu pasangan tersebut. Saya hanya tahu tentang pasangan tersebut. Saya hanya tahu tentang pasangan itu pun melalui berita tapi saya tak ambil tahu cerita sebenar mengenai kontroversi. 

"Nampak macam memang saya yang tulis tapi sumpah itu bukan saya. Apapun saya mohon maaf kalau 'saya' telah menimbulkan kemarahan ramai. Kalau saya nafikan pun, nanti orang tentu akan cakap yang nampak sangat macam 'saya' bersalah. Jadi adalah lebih baik saya minta maaf kepada mana-mana yang terasa dengan hal ini," ujarnya. 
 
Tambah Sazzy lagi, dia tidak menyokong kepada pasangan itu, tambahan dia tidak tahu cerita sebenar. 

"Apa yang penting, jujur itu bukan saya. Pendirian saya yang sebenar tentunya saya tidak berpihak kepada pasangan itu. Tambahan pula saya tidak tahu cerita sebenar. Sebagai rakyat yang tinggal di negara berbilang kaum, kita mestilah jaga sensitiviti budaya dan agama bangsa lain. 

"Saya juga tak rasa ada pihak yang cuba nak burukkan nama saya. Saya minta maaf kalau 'saya' menimbulkan kemarahan ramai. Biarlah orang nak benci saya pun. Saya tak mahu terlalu memikirkan perkara ini. Sebab saya ada banyak hal lagi nak buat dan uruskan." 

Pada masa sama, Sazzy berkata dia akan meminta penjelasan sebenar daripada admin yang menguruskan laman Facebook miliknya.

No comments: